HTML

Családfakutatásom története

Régóta érdekelnek az őseim. Felkutatásuk történetet jegyzem ebben a blogban.

Friss topikok

  • Onkie: Sajnos az apai ág kikutatásáról nem készült dokumentáció. Ha jól emlékszem, tavaly nyáron diktálta... (2011.07.09. 00:49) Eddigi eredményeim

Címkék

Eddigi eredményeim

2011.07.08. 19:34 :: Onkie

2009. november 5., csütörtök

Komolyabban elkezdtem érdeklődni a család iránt. Folytatom a több mint egy éve elkezdett családfa-weboldalt. A cím jelenleg: peticsaladja.myheritage.com. A xuli27@hotmail.com-os e-mail címmel regisztráltam, a jelszavam: *****.

Anyu felsorolta az anyai ági dédszüleimet, és az ő szüleinek a testvéreit, további leszármazottaikat. Néhány embert iwiw-en is megtaláltam, fel is vettem velük a kapcsolatot. Eddig egy ágról érkezett válasz, méghozzá pozitív: ők rokonok! Sőt, Illyés Eszter elég sok emberrel tartja a kapcsolatot, remélhetőleg hamar sok információval tudom bővíteni a fát.

Írtam a Pólyinak (nagynéném) is e-mailt, remélhetőleg ő több adatot tud, mint anyu.

Találtam egy cikket az interneten az anyai nagypapámról, elég információgazdag, és jó érzéssel töltött el, hogy olvashattam. Több olyan írást is találtam, amelyet ő írt, ezeket megpróbálom – vagy így, vagy úgy – beszerezni.

Apuval már nem voltam ennyire sikeres. Ő sajnos csak pár nevet tudott és néhány dátumot. Azért a semminél több. Azt ajánlotta, hogy a mamánál próbálkozzak. Írtam is neki e-mailt, de mint Edinától megtudtam, újra elvitték a számítógépét javítani, így nem mostanában fogja tudni elolvasni. Viszont Edina megígérte, hogy majd szól neki, legalább addig is tud készülni a dologra.

Az Eszternek küldtem meghívót az oldalra, egy kicsit szerkesztette az ő ágát, de az nagyon messze visz tőlem, ugyanis neki is csak féltestvére van, ők pedig nekem már nem testvéreim – sehogyan sem. Ráadásul neki is van olyan „testvére”, akivel ugyanez a helyzet – az ő szemszögéből. Hát igen: senki sem mondta, hogy egyszerű lesz.

Azt hiszem, ez lesz a legeredményesebb nap – de nem csak azért, mert nincs vetélytársa. Ma egyszerre sok információhoz jutottam – így már majdnem 90 név szerepel. Alig várom a folytatást – bár nem árt vigyázni: az oldal csak 250 főt hajlandó tárolni ingyenesen.

2009. november 6., péntek

Határozottan kevesebb sikert könyvelhetek el. Alig páran válaszoltak az üzeneteimre. Találtam egy másod-unokatestvért, remélem, neki még lesznek adatai.

Anyu mondott még néhány dátumot. Eszter nővérem ágán még bővítettem egy kicsit. Csak azt nem tudom, minek.

Egyelőre a lelkesedés még megvan, kíváncsi vagyok, mit hoz a holnap.


 

2009. november 7., szombat

Ma eredményesebb voltam a tegnapinál. Ugyan senki sem válaszolt, találtam még egy rokonjelöltet. Egy bizonyítottan rokon ismerősei között volt, és a név is stimmel.

Megtaláltam azt a családfaszerű papírt, amit anyu emlegetett. Csak szülők és szülők szülei vannak rajta, de vannak születési dátumok, a házasságkötések időpontjai, és mindkettőnél a helyszín (város) is. Ha több rokonnak nincsenek információi, akkor ennek a szálnak a kutatásához Kolozsvárra kell mennem. Vajon ott a levéltárakban megértik a magyart, vagy tudnom kéne románul? És a plébániák? Na és hogy és mikor jutok én el oda? És persze nyilván nem egynapos lesz a munka, enni és aludni is kellene.

Többször megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy szakember kell ide. De először is szeretnék magamtól eljutni addig, ameddig tudok. Nem utolsó szempont, hogy elég drága dolog is lesz. Talán már most el kellene kezdenem gyűjteni.

 

2011. július 1., péntek

Új lendülettel és újult erővel vágok bele újra a kutatásba. A mai nap folyamán volt nálunk a Rózsa (mamám húga), és kifaggattam pár dologról. Történetesen, egyszer régen hozott néhány fénymásolt keresztlevelet és hasonlókat, amit még egy idős (97 éves) rokontól kapott, de volt némi eltérés a korábban diktált adatokhoz képest. Ezt helyreigazítottuk, így azt az ágat néhány szépszülővel és azok szüleivel tudtam bővíteni.

Korábban megtalált facebookon a munkácsi harmadunokatestvérem, és ma őt is meghívtam a családfás oldalra. Néhány unokatestvérével sikerült kipótolnia a fát, de megteltek az ingyenes helyek… Ennek orvoslására, ha tehetem, szeretnék majd előfizetni a prémium szolgáltatásra.

 

2011. július 6., szerda

Ma látogatóban volt a Csilla (papa unokatestvére). Őt már korábban faggattam (csak sajnos nem írtam le, hogy mikor, és mit derítettem ki). Most sok új nem jutott eszébe. Ezen az ágon leginkább élő rokonok elérhetőségére lenne szükségem, hátha van valamelyiküknél hasznosítható irat, dokumentum, vagy egyszerűen csak fényképek. Réges-régről felderengett elérhetőségeket persze sikerült szereznem, de ki tudja, azóta változott-e?

Ezen kívül néhány nevet kaptam, akik biztosan Kőszegen vannak eltemetve. Jó lenne elmenni megnézni a sírokat, hátha kiderül még valami.

(Érdekesség: a kőszegi temetőről találtam képeket az interneten. Egy sírbolton felfedeztem az egyik osztálytársam vezetéknevét. A dolog azért vicces, mert az anyja apukám – a nagyapja pedig a papám osztálytársa volt!)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladfa.blog.hu/api/trackback/id/tr43051281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Onkie 2011.07.09. 00:49:05

Sajnos az apai ág kikutatásáról nem készült dokumentáció. Ha jól emlékszem, tavaly nyáron diktálta le a nagymamám húga azt, amit tudott. És igen sokat tudott...
Azt azonban vissza tudtam nézni, hogy tavaly július 6-án 23 személy adatai lettek módosítva az apai nagypapám ágán - nyilván ekkor valamikor lehetett nálunk vendégségben a nagypapám unokatestvére.
Július 7-én pedig az apai nagymamám ágán került 65 személy az oldalra - tehát nyilván akkortájt tudtam konzultálni a nagymamám húgával is.
süti beállítások módosítása